Σεμινάριο δημοσιογραφίας στο διαδίκτυο

0 out of 5

45.00

Οδηγίες χρήσεως για δημιουργική και αποτελεσματική ειδησεογραφία στην εποχή του… “copypaste

Καθηγητής: Χάρης Λαζαρόπουλος
Max. 15 άτομα

Κάθε Τρίτη 20:00 – 22:00

Μπορείτε να παρακολουθήσετε αποσπάσματα του μαθήματος πατώντας εδώ

Λίγα λόγια για το μάθημα:

Το διαδίκτυο καθιερώθηκε με αξιοσημείωτη, πρωτοφανή, ταχύτητα ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής πολλών ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο, τόσο στην εργασία όσο και στο σπίτι τους. Αυτό το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες του Τύπου, αλλά και σε αρχάριους που θέλουν να δοκιμάσουν τις συντακτικές τους ικανότητες στο διαδίκτυο αλλά και να διακριθούν επαγγελματικά σε ένα νέο πεδίο δραστηριότητας, το οποίο εξακολουθεί να παραμένει ανεξερεύνητο.

Οι σπουδαστές θα γνωρίσουν την επίδραση που έχει το Διαδίκτυο στην παραγωγή και την κατανάλωση των προϊόντων που παράγουν τα ΜΜΕ και θα μάθουν πώς θα κάνουν μοναδικό το περιεχόμενο που μπορούν να συντάξουν, ώστε να γίνουν περιζήτητοι στις μεγάλες ιστοσελίδες.

Όσοι μελετούν, ερευνούν ή εργάζονται στους κλάδους των ΜΜΕ, της δημοσιογραφίας, της διαχείρισης των μέσων και της καλλιτεχνικής διεύθυνσης θα πάρουν τα εφόδια που χρειάζονται για να διακριθούν. Το “success story” ενημερωτικών ιστοσελίδων όπως το “Newsbomb.gr” ή της ελληνικής έκδοσης του “Fox Politics” πρέπει να αποτελέσουν μάθημα και ερέθισμα επαγγελματικής εξέλιξης. Στην εποχή της κρίσης που ταλανίζει τα περισσότερα ΜΜΕ -τα οποία συνδέονται αφ’ ενός με τις δυσκολίες οικονομικής βιωσιμότητας και αφ’ ετέρου με τα αποθαρρυντικά ποσοστά αναγνωσιμότητας του Τύπου ή τηλεθέασης και ακροαματικότητας των ηλεκτρονικών Μέσων- στο διαδίκτυο επικεντρώνονται οι βασικότερες εξελίξεις που συνδέονται με νέες θέσεις εργασίας, αλλά και διάκριση.

~ Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα των σεμιναρίων πατήστε εδώ

Out of stock

Description

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:

  • Πώς άλλαξε η μορφή της δημοσιογραφίας από τον Οκτώβριο του 1993 που αναρτήθηκε η πρώτη ειδησεογραφική ιστοσελίδα ως σήμερα; Η διαχείριση της είδησης από τον Τύπο και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ στο διαδίκτυο.
  • Διαχείριση της πολιτικής επικαιρότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από την πλήξη στη σύγχυση. Η αντιμετώπιση της ελπίδας και της υπόσχεσης. Ο φόβος και ο θυμός. Οι κακοί της υπόθεσης. Τα στερεότυπα και η διαχείριση της γλώσσας.

  • Υποδοχή διεθνών ειδήσεων. Οι παγίδες της προπαγάνδας των πρακτορείων. Πώς ξεχωρίζεις την πληροφορία από τη φαντασία; Γιατί ο δημοσιογράφος ξεχωρίζει από τις λεπτομέρειες. Ο καταλυτικός ρόλος της φωτογραφίας.
  • Οικονομικές ειδήσεις. Η διαφορά της ενημέρωσης από την ουτοπία.  Επενδυτικές ειδήσεις και επιχειρηματικό ρεπορτάζ. Πώς το “content marketing” αλλάζει παραδοσιακά μοντέλα; Ρεπορτάζ αγοράς και αφιερώματα.
  • Ο δημοσιογράφος απέναντι σε μια διασημότητα. Η παγίδα του θαυμασμού. Ο φθόνος. Η επιθυμία για αναγνωρισιμότητα. Τραύματα της αναγνωρισιμότητας.
  • Πώς παρουσιάζουμε καταστροφές και επεισόδια σε livestreaming; Κάλυψη τραγωδίας: Σεισμοί, φωτιές, φυσικές καταστροφές. Πώς γίνεται η κάλυψη ατυχημάτων – δυστυχημάτων; «Καιρικό» ρεπορτάζ σε εξέλιξη – Ποιες πληροφορίες θέλει το κοινό; Θέματα υγείας – επιδημιών.
  • Ενημέρωση ειδικών ιστοσελίδων: Πώς να γράψεις για φαγητό, ταξίδια, τεχνολογία; Όταν ο πολιτισμός γίνεται tag σε μηχανές αναζήτησης. Ποιο ύφος γραφής χρησιμοποιούμε σε στήλες τύπου blog; Content Strategy, δημοσιογραφία και εμπορική πολιτική.
  • Αναζητώντας νέες δυνατότητες στο διαδίκτυο. Ανακαλύψτε τα μυστικά του SEO. Γιατί το διαδίκτυο συνδυάζει τον παραδοσιακό Τύπο και τα ηλεκτρονικά Μέσα ταυτοχρόνως; Γιατί και πότε χρησιμοποιούμε tags; Πόσο αναγκαίες είναι οι «λέξεις – κλειδιά»;
  • Δημιουργώντας web-radio ή web-tv. Οι προκλήσεις για διαδικτυακά Μέσα. Καλή η εκπομπή αλλά χρειάζονται και διαφημίσεις. Διασύνδεση με τα κοινωνικά δίκτυα. Ζωντανή μετάδοση και διάδραση με το κοινό.
  • Η άνοδος των κοινωνικών Μέσων: Δημιουργία ομάδων επιρροής και προβολής. Καλές και κακές στιγμές χρήσης του Facebook. Οι νέες τάσεις σε Twitter, Instagram, Flickr. Επικοινωνία και συμπεριφορά προς τους αναγνώστες. Ποιος λογοκρίνει ποιον στο διαδίκτυο; Η εξ αποστάσεως ασφάλεια του Disqus.
  • Εναλλακτική και συμμετοχική δημοσιογραφία. Νέα Μέσα, κοινωνικά Μέσα και δίκτυα. Βαθμός και μορφή συμμετοχής του κοινού. Από το βρετανικό ριζοσπαστικό Τύπο στην εποχή του web. Η εξέλιξη των κοινωνικών Μέσων. Οι νέες δυνατότητες του Skype.
  • Η ανθρωπογεωγραφία του διαδικτύου. Ηλικιακή διάρθρωση. Διαχείριση ειδικών κοινών. Χρόνοι παραμονής και γνωριμία με τα Analytics. Πώς προσαρμοζόμαστε στις απαιτήσεις της αγοράς;
  • Γιατί το web εξαφανίζει την τηλεθέαση; Πώς διαμορφώθηκε η ελληνική αγορά μετά το 2012; Το πάθημα και το μάθημα του “Mega”. Tι αναφέρει η Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters; Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή ενημερωτικών πληροφοριών από το διαδίκτυο;
  • Αξιολόγηση υλικού από ερευνητική δημοσιογραφία. Γιατί υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ του υλικού που έχει σταλεί σε έναν δημοσιογραφικό οργανισμό έναντι αυτού που έχει αναρτηθεί δημόσια σε κάποιο μέσον κοινωνικής δικτύωσης; Πότε πληρώνει κανείς για το υλικό και πότε όχι; Υπάρχει αναγνώριση της συνεισφοράς; Τιτλοφόρηση και ηθικές αξίες.
  • Πηγές και πρακτικές της εναλλακτικής δημοσιογραφίας. Η αντίστροφη πρακτική. Συνέντευξη στην τάξη. Ποια είναι η ομάδα των αποκαλούμενων “produsers”; Πώς ο πολίτης μετατρέπεται σε ρεπόρτερ που κάνει «αυτόχθον ρεπορτάζ» (native reporting);
  • Πνευματικά δικαιώματα και προσωπικά δεδομένα. Τι περιορίζει τον διαχειριστή μιας ιστοσελίδας; Πότε είναι απαγορευτική η αμφίδρομη επικοινωνία με το κοινό; Θέματα δεοντολογίας και νέοι κανονισμοί.
  • Θεωρία των τριών «Π» (Περιορισμοί, Προκλήσεις, Προοπτικές). Διαδίκτυο και “Hard News”. «Συμμετοχική» και «Εναλλακτική» ενημέρωση. Πώς μπορεί να βγει κανείς κερδισμένος στη νέα αγορά; Ο αναγνώστης μετατρέπεται σε… καταναλωτή. Δημοσιογραφία και διαδίκτυο ως το 2025…

~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.

~ Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση είναι 45 ευρώ ανά τέσσερις εβδομάδες μαθημάτων.

~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

~ Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι “Tabula Rasa”.

~ Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο  213 00 24291 ή στο 6940 655 331 ή στο e-mail info@tabula.gr

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Σεμινάριο δημοσιογραφίας στο διαδίκτυο”