fbpx

Σκηνοθεσία κινηματογράφου & τηλεόρασης

0 out of 5

50.00

Μπες στο ρόλο του σκηνοθέτη μέσα από θεωρία και πρακτικές ασκήσεις

Καθηγητής: Άρης Λυχναράς

Έναρξη μαθημάτων: Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024 και κάθε Τετάρτη 20:00-22:00

Διάρκεια σεμιναρίου: Σεπτέμβριος 2024 – Ιούνιος 2025

Όλα τα σεμινάρια της σχολής, πραγματοποιούνται διά ζώσης και εξ αποστάσεως, με σύγχρονη ή ασύγχρονη διδασκαλία, μέσω ενός απλού υπολογιστή.

Λίγα λόγια για το μάθημα:

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα διδαχθείς τις βασικές αρχές της σκηνοθεσίας, τις διαφορές μεταξύ σκηνοθεσίας τηλεόρασης και κινηματογράφου, το ρόλο του σκηνοθέτη στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή καθώς και την ’’ηθική’’ της σκηνοθεσίας. Θα μελετήσουμε μαζί την επιλογή κάδρου, το ύφος μέσα από το καδράρισμα, τα μεγέθη των πλάνων, τον κανόνα του άξονα, την χρυσή τομή. Στα μαθήματα θα αναφερθούμε στο ντεκουπάζ και τη σημασία του, θα δούμε όλη την προετοιμασία για ένα γύρισμα είτε μονοκάμερου, είτε πολυκάμερου, καθώς και γύρισμα σε πλατό ή σε φυσικούς χώρους. Τέλος, θα αναφερθούμε στις διάφορες ειδικότητες του συνεργείου, από το διευθυντή φωτογραφίας μέχρι τον βοηθό παραγωγής καθώς και το πως δουλεύουν οι εταιρίες παραγωγής στην Ελλάδα.

Γνωρίστε τον καθηγητή μέσα από προηγούμενα μαθήματα

Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα των δημιουργικών σεμιναρίων, πατήστε εδώ

Out of stock

Description

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:

  • Γενικές αρχές σκηνοθεσίας. Τι είναι ο σκηνοθέτης, διαφορές μεταξύ σκηνοθεσίας – τηλεόρασης και σκηνοθεσίας – κινηματογράφου, ο σκηνοθέτης στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή, ’’ηθική’’ της σκηνοθεσίας.
  • Καδράρισμα, πλάνα, άξονες. Επιλογή κάδρου, ύφος μέσα από το καδράρισμα, μεγέθη πλάνων, κανόνας του άξονα, χρυσή τομή.
  • Ντεκουπάζ, γύρισμα. Τι είναι το ντεκουπάζ και η σημασία του, προετοιμασία για γύρισμα, γύρισμα μονοκάμερου, γύρισμα πολυκάμερου, γύρισμα σε πλατό, γύρισμα σε φυσικούς χώρους.
  • Διεύθυνση φωτογραφίας. Τι είναι ο διευθυντής φωτογραφίας και τι κάνει στο σινεμά και στην τηλεόραση. Φώτα, ύφος φωτογραφίας, ατμόσφαιρα, φωτομέτρηση, τεχνικά στοιχεία, φωτογραφία στην σύγχρονη εποχή των καμερών χαμηλού φωτισμού.
  • Μοντάζ και μιξάζ.. Τι είναι το μοντάζ, τι είναι το μιξάζ, σχολές μοντάζ, εφφέ, μοντάζ στην σημερινή εποχή, post production, ήχος, μουσική, sound design, τελικό μοντάζ,.
  • Παραγωγή και διεύθυνση παραγωγής. Τι είναι ο παραγωγός στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διεύθυνση παραγωγής για σήριαλ και για σινεμά, κατάθεση πρότασης σε τηλεοπτικό σταθμό, location scouting, breakdown, production values
  • Live τηλεοπτικές εκπομπές, ζωντανές μεταδόσεις, ειδήσεις. Πως γίνονται οι ζωντανές εκπομπές, πως γίνονται οι ειδήσεις, μεγάλες live μεταδόσεις, συναυλίες, Ολυμπιακοί αγώνες, live feed, μετάδοση στο internet.
  • Σήριαλ. Γύρισμα σήριαλ μονοκάμερου, γύρισμα σήριαλ πολυκάμερου.
  • Ντοκιμαντέρ και διαφημιστικά spots. Προετοιμασία και γύρισμα ντοκιμαντέρ, γύρισμα διαφημιστικών spots, καμπάνιες,corporate videos.
  • Ταινίες μικρού μήκους.. Σενάριο μικρού μήκους, γύρισμα ταινίας μικρού μήκους, ταινίες για Youtube και Vimeo, internet.
  • Ταινίες μεγάλου μήκους. Προετοιμασία ταινίας, ρεπεράζ, γύρισμα, επιλογή πλάνων, μοντάζ, post production, κόπιες, διανομή)
  • Διδασκαλία ηθοποιών, διδασκαλία παρουσιαστών. Σχολές διδασκαλίας ηθοποιών, coaching παρουσιαστών.
  • Τεχνολογία. Τεχνικά στοιχεία τηλεόρασης, φορμάτ εγγραφής, κάμερες, φακοί, ήχος, κονσόλες, κτλ. Τεχνολογία κινηματογράφου, φίλμ, ψηφιακές κάμερες, DSLRs, action cameras, drones.
  • Γύρισμα με τους σπουδαστές στο πλατό της σχολής. Γύρισμα εκπομπής , live on tape
  • Γύρισμα με τους μαθητές στο πλατό της σχολής. Γύρισμα σήριαλ
  • Γύρισμα με τους μαθητές της σχολής σε εξωτερικούς χώρους. Γύρισμα ημερήσιο, για εκπομπή ή ντοκιμαντέρ, με δημοσιογράφο)
  • Γύρισμα με τους μαθητές της σχολής σε εξωτερικούς χώρους. Γύρισμα ημερήσιο, για σήριαλ, με κείμενο, ηθοποιούς και props.
  • Γύρισμα με τους μαθητές της σχολής σε εξωτερικούς χώρους. Γύρισμα νυχτερινό.
  • Ο κινηματογράφος των δημιουργών Α’. Στάνλευ Κιούμπρικ. Εναλλακτικά φινάλε ή κομμένες σκηνές από το director’s cut των ταινιών. Φωτογραφίες από τα γυρίσματα, συνεντεύξεις των συντελεστών. Η αισθητική και τεχνική ανάλυση του ύφους του κάθε σκηνοθέτη.
  • Ο κινηματογράφος των δημιουργών Β’. Οι μεγάλοι κλασικοί. Από τον Τζον Φόρντ μέχρι τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Εναλλακτικά φινάλε ή κομμένες σκηνές από το director’s cut των ταινιών. Φωτογραφίες από τα γυρίσματα, συνεντεύξεις των συντελεστών. Η αισθητική και τεχνική ανάλυση του ύφους του κάθε σκηνοθέτη.
  • Ο κινηματογράφος των δημιουργών Γ’. Σινεμά στα όρια. Από τον Βέρνερ Χέρτζογκ μέχρι το σινεμά του Ντέηβιντ Λίντς. Εναλλακτικά φινάλε ή κομμένες σκηνές από το director’s cut των ταινιών. Φωτογραφίες από τα γυρίσματα, συνεντεύξεις των συντελεστών. Η αισθητική και τεχνική ανάλυση του ύφους του κάθε σκηνοθέτη.
  • Ο κινηματογράφος των δημιουργών Δ’. Αγαπημένοι ’’δεύτεροι’’. Από τον Τζον Κάρπεντερ μέχρι τον Κουέντιν Ταραντίνο. Εναλλακτικά φινάλε ή κομμένες σκηνές από το director’s cut των ταινιών. Φωτογραφίες από τα γυρίσματα, συνεντεύξεις των συντελεστών. Η αισθητική και τεχνική ανάλυση του ύφους του κάθε σκηνοθέτη.
  • Ο κινηματογράφος των δημιουργών Ε’. Ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Από τον Αλαίν Ρενέ μέχρι τον Μίκαελ Χάνεκε. Εναλλακτικά φινάλε ή κομμένες σκηνές από το director’s cut των ταινιών. Φωτογραφίες από τα γυρίσματα, συνεντεύξεις των συντελεστών. Η αισθητική και τεχνική ανάλυση του ύφους του κάθε σκηνοθέτη.
  • Σκηνοθεσία cartoon και animation.Τεχνικές animation, stop motion, clay motion, κούκλες, τεχνικές με πλαστελίνη.
  • Σκηνοθεσία και σκηνογραφία. Ντεκόρ, επιλογή χώρων για γύρισμα, κοστούμια, μακιγιάζ, σπέσιαλ εφφέ στο μακιγιάζ.
  • Προβολή των μικρού μήκους (ή βίντεο) των μαθητών. Προβολή των μονταρισμένων ταινιών, βίντεο, ή εκπομπών που γυρίσαμε κατά την διάρκεια της χρονιάς ομαδικά, και συζήτηση τους στην τάξη.
  • Σχολές σκηνοθεσίας. Σχολές σκηνοθεσίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προτερήματα, ειδίκευση, οικονομικά, προώθηση στην αγορά εργασίας της εικόνας.
  • Σκηνοθεσία και οικονομία, σκηνοθεσία και καριέρα. Σκηνοθέτης υπάλληλος, σκηνοθέτης δημιουργός, σκηνοθέτης ’’χομπίστας’’.

 

Δεν υπάρχει κόστος εγγραφής. Η εγγραφή κατοχυρώνεται με την πληρωμή του πρώτου μήνα σπουδών.

Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση εξοφλούνται σε 10 ισόποσες δόσεις των 50 ευρώ τον μήνα.

~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

~ Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες που το έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς, λαμβάνουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι δημιουργικής γραφής “Tabula Rasa”.

~ Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 213 00 24291 και 6971 970 971 ή στο e-mail info@tabula.gr

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Σκηνοθεσία κινηματογράφου & τηλεόρασης”